Att tänka på när du ska flytta ditt kontor
Saker att tänka på när du flyttar ditt kontor
Om ditt företag ger sig in på en flytt från ett kontor till ett annat finns det många saker du måste tänka på. Från de praktiska delarna med att packa och flytta utrustning, möbler och dokument på ett säkert sätt till att planera för det nya utrymmet; du vill se till att flytten går smidigt utan att verksamheten störs för länge. I det här blogginlägget kommer vi att utforska alla aspekter av en kontorsflytt: från hur man bäst förbereder sig för flytten, genom att installera sig på den nya platsen och påbörja den dagliga verksamheten går vi igenom allt som behöver beaktas för att göra en lyckad övergång.
När du väl är redo att påbörja flytten är det viktigt att planera i förväg och se till att alla i teamet förstår sitt ansvar. Du bör anlita en professionell flyttfirma eller hyra en lastbil för att transportera möbler, hyllor och annan utrustning på ett säkert sätt. Se till att du märker lådorna tydligt så att de lätt kan identifieras i det nya kontorsutrymmet. Dessutom, planera det nya kontorets utformning och se till att du vet exakt var allting ska placeras.
Kom till rätta
När allting har flyttats in är det viktigt att alla får komma till rätta så snart som möjligt. Häng upp tavlor, sätt upp datorer och skrivare och se till att telefonlinjerna är anslutna så att kollegorna snabbt kan börja arbeta igen. Du bör också skapa en plan för att packa upp och organisera det nya utrymmet, så att alla vet var de ska hitta förnödenheter och komma åt olika områden.
Slutligen måste du tänka på att upprätta säkerhetsprotokoll för det nya kontoret. Detta innebär att du måste utfärda nya nycklar eller passerkort, konfigurera övervakningskameror och fysiskt låsa all känslig eller konfidentiell information.
Som tur är finns det flyttfirmor som är experter inom området. Om jag skulle rekommendera en flyttfirma i Stockholm, så skulle det definitivt bli Flyttexperten.