Din kundklubb kan ha ett lojalitetsprogram
Vad gör inte en affärsman för att få sälja? I vår digitala tidsålder är man hopplöst ute om man inte använder sig av datorer för sin marknadsföring. Det sparar också mycket tid, för datorn kan skicka ut reklam till alla dina kunder på en bråkdels sekund.
Datorn håller också reda på ditt kundregister och vad alla har köpt. Du kan rikta reklam till dem som de verkligen är intresserade av och ha en kundklubb med lojalitetsprogram. Allt detta behöver du inte kunna utföra i praktiken själv, för det finns företag som hjälper dig.Länktips: https://www.inspirationcompany.se/
De bästa kunderna
Dina allra bästa kunder är de som kommer tillbaka och handlar av dig gång på gång. Det är en trogen kundkrets, och du kan dra fördel av det. Uppmärksamma dem med att ha en kundklubb och ett särskilt lojalitetsprogram. Ju mer de handlar, desto mer förmåner får de.
Om de berättar för sina vänner vilka bra varor du har, får du extra gratisreklam på köpet. Det är ingen dum affär, och du vet dessutom att dessa kunder är nöjda med din firma redan. Du kan inte bara konkurrera med pris, för om någon annan säljer billigare vill du inte riskera att kunderna överger dig.
Att ligga steget före
Undanröj risken för att konkurrenterna tar över dina kunder alltför lätt. Din kundklubb kan gott vara lite exklusiv, så att det blir en eftersträvansvärd sak att vara med där. Tävlingar och kundinformation, prova på-priser och rabatter är bara några av idéerna du kan pröva.
Se till att kunderna får din uppmärksamhet, så att de inte känner sig bortglömda. Med datorns hjälp får du kundstatistik och kan också följa upp reklamationer blixtsnabbt, så att ingen går omkring missnöjd och inte får svar på sina eventuella klagomål. Kompensera dem gärna om det behövs, för det tjänar du på i längden.